09-12-2009

Teckel Yester


Vrijdagmorgen 4 december j.l. stond er in de Telegraaf een bericht over een langhaar black and tan teckeltje, dat in erbarmelijke toestand door zijn/haar eigenaar langs de kant van de weg gedumpt was.
Hij zat in een stalen kenneltje, in zijn eigen ontlasting, had een snuitje om z`n bekje dat zo strak zat dat hij de brokjes, die de eigenaar 'liefdevol' bij hem neer had gezet, niet kon eten.
Zijn rug en pootjes hadden open wonden en de zijkanten van z`n bekje waren lelijk beschadigd omdat hij geprobeerd had het snuitje af te krijgen, plus dat hij door en door koud was.

De eigenaar had over deze 'Actie' goed nagedacht, want hij had 'Yester', zoals het asiel hem gedoopt had, op de weg naar het asiel in Amsterdam gezet en inderdaad, een medewerkster van het opvangcentrum trof het hondje in deze hartverscheurende situatie aan.

Het bestuur van de Nederlandse Teckel Club las dit bericht ook en ondernam onmiddellijk stappen. Een van de dames van het bestuur nam contact op met het asiel en bood aan dat de N.T.C. dit teckeltje graag wilde adopteren.
Toen is het balletje gaan rollen.
De telefoongesprekken en e-mails vlogen over en weer tussen een langhaar teckelfokster/dierenartsassistente, het asiel, de directeur, Burgemeester Cohen en de assistente van de wethouder van Amsterdam.
En uiteindelijk, yes……… de N.T.C. was de uitverkorene boven een paar honderd gegadigden die zich het lot van dit hondje ook aantrokken.

Update door Marijke:
Vandaag (9-12-09) hebben we Yester opgehaald uit het asiel. Het is een vrolijk en blij hondje dat (ondanks alle meegemaakte narigheid) nog steeds vol vertrouwen is naar mensen toe. Uiteraard is het voor hem en voor mijn meiden wat onwennig, maar dat zal absoluut binnen de kortste keren anders zijn. Hij heeft vanmiddag een maaltijd KVV op, die er met smaak in ging. Hij is mager, al zie je dan niet zo op de foto vanwege de vacht, maar bij het optillen voel je al z'n botjes. Voorlopig krijgt ie dus meerdere maaltijden per dag. Ondanks de injectie Moderin en de Strongholt behandeling, die hij in het asiel heeft gekregen zit ie toch wat te bijten en te krabben.Dus morgen maar even overleggen met mijn dierenarts. Hieronder de eerste foto's in zijn nieuwe huis.

13 opmerkingen:

  1. geweldig dat je dat doet!!
    yester je zit daar goed

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lieve yester,ik ben zo blij dat je nu goed zit
    kuzzzzzzzzzzzzzzzz van nikki uit delft,en gauw maar beter worden........

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoop dat hij nu wel een goed tehuis heeft gevonden waar hij voor de rest van zijn teckelleven kan blijven wonen.

    Een teckel fan.

    Jan-Dirk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is dit toch prachtig om te volgen. Fijn dat er zulk soort mensen zijn zoals jullie, fantastisch.

    Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik lees dit verhaal en ik schrik, hoe kunnen mensen dit nou toch doen.
    ik snap het niet.
    maar je bent gelukkig nu goed terecht gekomen en je heb je hele leven nog voor je.
    geniet ervan en kusjes van een teckelvriendin en me hondje Dorus

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan niet begrijpen dat een hondenbezitter zijn hond zo maar aan de weg kan zetten. Gewoon harteloos.Waarom neem je dan een hond vraag ik me af...Gelukkig wordt er nu goed gezorgd voor Yester. En krijgt ie alle aandacht,liefde en knuffels die nodig zijn om op te groeien tot een leuke gezellige Teckel! Succes S.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi dat het goed met Yester gaat en liefdevol wordt verzorgd.
    Nu waren er zoveel mensen die Yester dolgraag wilden hebben,maar waarom komt hij nu bij een fokker terecht die hem niet weer wil herplaatsen!
    Ik vind wel dat hij goed is opgeknapt,en een goede opvoeding krijgt,alle lof voor de verzorgers van YESTER

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben in de eerste plaats liefhebber van honden en van teckels in het bijzonder...daarnaast ben ik ook fokker ja..;-)
    Als je de update op de site van het asiel Amsterdam leest dan begrijp je misschien waaróm Yester bij mij is geplaatst.
    http://www.dierenasielamsterdam.nl/het_verhaal_van_yester.htm

    BeantwoordenVerwijderen
  9. lieve Marijke,

    Gelukkig hebben jullie dit beestje, beter en professioneler kan een teckeltje niet verzorgd worden.
    Dit bericht komt van Patty "Moeder"van Gerrit.

    Al het goede voor 2010,mooie start!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hee....Patty...wat leuk om wat van je te horen.
    Alles goed met Gerrit, neem ik aan?
    Voor jou en je gezin ook de beste wensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kippevel, verschrikkelijk, dat lieve ventje!!
    Groot gelijk Marijke dat je dat doet, ik had hetzelfde gedaan!!
    Teckelgroetjes uit Normandy
    Sophia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Marijke, wat fijn dat Yester bij jullie is terecht gekomen en dat het zo goed met hem gaat op z'n aanvallen na dan.Er is al veel te veel dierenleed in de wereld!

    Lieve groetjes uit Arnhem van Rita Drumm en Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi hondje! Fijn dat hij bij jou terecht is gekomen. Sera en DD (en Jan, Truus en Bart)wensen jou een fijn leven toe.

    BeantwoordenVerwijderen