11-04-2010

Helaas...weer een aanval.

1e Paasdag heeft Yester weer een aanval gehad. Ik had me na zijn vorige aanval voorgenomen om het te filmen, dus de camera stond stand-by...maar na een paar seconden filmen had ik zó met het manneke te doen..dat ik niet meer verder kon filmen...Ik móest bij 'm zitten...'m vasthouden en tegen hem praten. Het arme dier weet niet wat 'm overkomt...vooral ook omdat hij helemaal bij is. Hij reageert ook op m'n stem tijdens zo'n aanval. Voor degene die ertegen kunnen zal ik de link naar het filmpje hier neerzetten. Het zijn maar een paar seconden...maar het is naar om te zien.

filmpje aanval Yester

13 opmerkingen:

  1. Arme schat, gelukkig houden jullie van hem. Moet er niet aan denken hoe zijn vorige "baasje" reageerde op z'n aanvallen. Ik blijf voor hem duimen en hoop dat het goedkomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe haal je het in godsnaam in je hoofd om je voor te nemen om een eventuele volgende aanval te gaan filmen????? En dan ook nog zeggen... je bent braaf Yester, je bent braaf. Vanaf het moment dat je hond zo'n aanval krijgt, zorg je toch dat je meteen bij hem bent. Hoe kun je dan nog aan een camera denken???

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou anoniem die zo heftig reageert, ik vind dat zij goed gereageerd hebben ga het eens tegen een dokter uitleggen wat je hond doet en hoe je hond dan handelt. Dus uit dat opzicht is het alleen maar een geluk dat het nu op de film staat. Yester je blijft een schat en ik hoop dat het goed komt met je.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe haal je het in godsnaam in je hoofd om anoniem zo'n reactie te plaatsen???? Als je nou als eerste eens het hele verhaal over Yester leest, dan weet je waaróm ik zou filmen. We willen Yester zoveel mogelijk en zo goed mogelijk helpen. Het filmpje is doorgestuurd aan en bekeken door CECS ervaringsdeskundigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve mooie Yester wat ben je toch goed terecht gekomen bij mensen die je zo liefdevol verzorgen.
    Ik hoop dat je voor altijd bij hun mag blijven.

    Dikke knuf.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed zo Marijke, zo begreep ik het ook. Ikzelf zou hopen, dat iemand dit herkent en zegt:Ja, dat had mijn hondje ook en het is.....dat of dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeetje arme Yester. Wat een rot gezicht zeg. Maar ik begrijp helemaal de noodzaak om dit te filmen want vertel maar eens aan iemand hoe dit er uit ziet!! Super dat Yester zo goed terecht gekomen is.

    Groetjes Caroline & teckelpootje van Yellow & Sarí

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gewoon goed gedaan,daarna kreeg het hondje toch meteen weer de vlolle aandacht. Ik had het ook gedaan om het aan mijn dierenarst te laten zien. Want hoe leg je zo iets uit.
    Baasje super gehandeld.
    gr van Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Agossie, daar word je inderdaad niet vrolijk van....arm kereltje...

    En voor die ENE Anoniem: jij hebt zeker nooit verder gekeken/nagedacht dan je anonimiteitsneus lang is?!?!

    Marijke, zo'n filmpje lijkt me goed materiaal voor het eventueel duidelijk stellen van een diagnose. Misschien hierdoor beter behandelbaar?
    Ik mag het hopen!

    En overigens, ik kan me goed voorstellen dat je zinnetjes zegt als 'je bent braaf, je bent braaf' ...tenslotte wil je zo'n beestje graag geruststellen. Dan zeggen we wel meer onzin ('je bent braaf' is dan zo gek nog niet ;-) ).

    Dikke pakkerd voor de kleine teckelman!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weet je...het is helemaal niet belangrijk wát je zegt tijdens zo'n aanval...als de hond je stem maar hoort...zodat ie weet dat je er bent en 'm in die momenten bijstaat...dát is het belangrijkste. En ja...ik had met alle gemak van de wereld het geluid kunnen verwijderen..dat is een fluitje van een cent...1 druk op de knop en wég...! Maar waarom zou ik? Dat ik op zo'n moment onzinnige dingen tegen een hond zeg is niet iets om me voor te schamen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Marijke, natuurlijk hoef je je nergens voor te schamen!
    Kom zeg, je hebt dat beestje vol liefde in je huis en hart opgenomen en je begeleidt hem prima.
    In mijn ogen heb je precies het enige juiste gedaan.
    Een hond met aanvallen is hartstikke zielig en als er al 'n mogelijkheid mocht zijn om dit soort aanvallen te minimaliseren, dan kan dat in eerste instantie enkel op grond van een fatsoenlijke diagnose.
    En wat beeldmateriaal kan daarbij voor de deskundigen 'n prima handreiking zijn.

    En schamen om de woorden die je op dat filmpje zegt?
    Kom nou, net wat je zegt: zo'n hond moet je stem horen.

    Dat degene die anoniem even haar gal spuit (en verder weinig sjoege heeft) zich maar schaamt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Marijke,
    Mijn man heeft deze site ontdekt, en WIJ zijn er erg blij mee, met name het filmpje van de aanval. Wij hebben ook een teckel en dachten dat hij epilepsie had. De aanvallen van Yester herkennen we, alleen laat onze hond ook zijn urine lopen. Een van ons tijdens een aanval bij de hond zitten, aait hem en praat tegen hem. Heeft Yester nu minder aanvallen, want ik begreep dat hij speciaal voer had. En knap hoor dat je die ondeugende hond nog zoveel kan leren. In ieder geval heeft je hond nu een liefdevol thuis gekregen. En ANONIEM van hierboven, het filmpje is niet prettig om naar te kijken, maar wij weten nu wat onze hond heeft, en zijn er blij mee.
    Groetjes Cobie en teckel Woepie.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Marijke.

    Ooit zo'n 30 jaar geleden, hebben wij een hondje gehad, die precies dezelfde verschijnselen laat zien als in je filmpje. Wij dachten aan een hersenbloeding, maar de dierenarts hield het op epilepsie. Sinds ze het medicijn Luminal kreeg bleven de aanvallen weg. Ze heeft het hier jaren goed op gedaan, maar we moesten de medicijnen ook geen dag overslaan, want dan was het weer mis.
    Nu hebben we een teckeltje, Romano die ook epilepsie heeft. Gelukkig in veel mindere mate, maar het blijft altijd heel vervelend om te zien. Als Romano een aanval voelt aankomen, zoekt hij een van ons, meestal de baas op. Tegen het diertje praten is ook het enige wat je kunt doen. De aanvallen komen onverwacht en meestal is er ook geen trigger.
    Sneu voor Yester, maar gelukkig heeft hij jullie!!
    Heel veel succes en plezier met elkaar.

    vr. groet
    Ruby

    BeantwoordenVerwijderen